miercuri, 13 mai 2009

Leapşa...despre cărţi....

Ce autor apare mai des în bibliotecă? Din ce carte ai mai multe exemplare? Nu cred ca am un autor care să apară des, încă lucrez la formarea unei biblioteci persoale, dar am mai multe cărţi din domeniul comunicării (unele cumpărate, unele primite de la prieteni, din nefericire s-au nimerit să fie aceleaşi :P)
De ce personaj de ficţiune ai fost îndrăgostită în secret? Îmi aduc aminte că îmi plăcea Cavalerul Negru (sau cam aşa ceva, nu mai ţin minte exact) din desenele Sailor Moon. Din cărţi, cred că intram aşa de bine în acţiunea unei cărţi că îmi plăceau toate personajele la fel de mult. E posibil să fi făcut totuşi o pasiune secretă pentru Ivanhoe.
Ce carte ai citit cel mai des? Nu prea îmi place să citesc o carte de două ori. (am recitit totuşi cărţile de specialitate, pentru diferite lucrări academice sau examene).
Care era cartea ta preferată la 10 ani? Cireşarii, de Constantin Chiriţă şi toate cărţile care presupuneau cavaleri şi domniţe.
Care a fost cea mai proastă carte citită anul trecut? E de fapt una de anul acesta: Fetele bune ajung în Rai, fetele rele ajung unde vor. (cred că mă aşteptam la cu totul altceva, nici nu am avut răbdare să o citesc până la capăt).
Care a fost cea mai bună carte citită anul trecut? Rătăcirile fetei nesăbuite- Mario Vargas Llosa.
Cine crezi că ar trebui să câştige premiul Nobel pentru literatură? Am prea puţină informaţie ca să am o opinie…
Ce carte ţi-ar plăcea să vezi ecranizată? Nu îmi place, pentru că niciodată nu respectă realitatea autorului. De obicei evit să văd ecranizări ale unor cărţi, mai ales dacă mi-a plăcut cartea respectivă, pentru că ştiu că voi fi dezămăgită.
Descrie visul cel mai straniu în care să fie inclus un scriitor, o carte sau un personaj literar? Nu a fost cazul…
Care este cartea cea mai puţin cultă pe care ai citit-o ca adult? Nu cred că există cărţi culte şi mai puţin culte. Îmi place literatura poliţistă.
Care e cartea cea mai dificilă pe care ai citit-o? Cărţile de istorie. Am încercat să citesc la un moment dat Maria Stuart şi cred că am renunţat după primele pagini. Nu e vorba însă doar de dificultate, ci de modul în care era scrisă, o carte trebuie să aibă "acel ceva", să "te prindă".
Preferi autorii francezi sau ruşi? Din literatura clasică, ambii. ( în special Balzac şi Dostoievski).
Shakespeare, Milton sau Chaucer? Shakespeare.
Ce te deranjează cel mai mult în activitatea de a citi? Cred că la momentul actual e singura activitate care ne mai poate desprinde cu adevărat de nebunia cotidianului. Asocierea "citit" / "deranjat" nu există în mintea mea.
Care este romanul tău favorit? Sunt multe cărţi care mi-au plăcut de-a lungul timpului. Ar fi nedrept să menţionez doar una.
Povestiri scurte, schiţe? În şcoala generală şi în liceu, acum nu prea...
Non- ficţiune? Da, marketing, comunicare.
Ce scriitor este supraevaluat? Nu prea pot să îmi dau cu părerea, depinde de mai mulţi factori.
Ce carte ţi-ai lua pe o insulă pustie? Un ghid complet de supravieţuire în condiţii extreme.
Şi acum…ce citeşti? Interpretarea crimei de Jed Rubenfeld.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu