miercuri, 18 martie 2009

Industria comunicarii: uite criza, nu e criza!

De obicei primavara este un anotimp frumos, nu doar prin faptul ca soarele isi face mai mult prezenta, ci si pentru faptul ca si noi ne simtim parca mai entuziasmati de tot ceea ce este in jurul nostru. Este o perioada in care nu infloresc doar florile, ci o perioada in care rasar tot felul de proiecte, in care companiile vor sa arate ca iarna a trecut si ca a venit momentul sa fie mult mai active si sa comunice cat mai mult despre proiectele viitoare. In schimb, se pare, ca anul acesta avem de-a face cu o perspectiva sumbra. Criza financiara, mondiala si nationala a transformat parca si gustul primaverii, parca verdele nu mai e chiar asa crud iar soarele nu mai straluceste asa de tare.
Cel putin in ultima saptamana am auzit doar de disponibilizari, de domenii care nu mai functioneaza, de agentii care se inchid, de agentii vandute unor persoane obscure, de angajati lasati cu ochii in soare, de oameni frustrati.....si toate astea pentru ca "oficial" criza s-a instalat si in Romania. Oficial sau neoficial, aceasta asa zisa criza a lovit in industria comunicarii poate mai mult decat era asteptat si va mai lovi inca. De ce? Nu pentru ca nu avem profesionisti in industrie, nici pentru ca nu ar mai fi nevoie de comunicare (eu chiar cred ca in perioade de criza trebuie sa comunici cat mai mult si cat mai credibil, dar nu dintr-o data, ci ca parte mai agresiva a unei strategii de comunicare inceputa de mai de mult, degeaba comunici in perioada de criza daca nu ai facut-o sustinut si constant pana atunci), ci pentru ca inca sunt de pareare ca aceasta criza financiara a fost mai mult indusa si este mentinuta artificial. Multe companii au redus drastic bugetele de comunicare si au incetat in mare masura sa mai comunice cu publicurile lor. Acum tac, dar ma intreb, dupa ce va trece criza ce vor face? Vor reincepe comunicarea si isi vor saluta publicurile cu mesajul: Noi am trecut cu bine peste criza! Puteti sa va intoarceti cu incredere la serviciile si produsele noastre!!! Cum sa nu.....
Trist, dezolant de trist.....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu